sobota, 11 czerwca 2016

GADŻET OBSERWATORZY

Na początku roku czytałam o zmianach , które miały dotyczyć korzystania z tzw. sieci znajomych Google, a która w dużym skrócie oznaczała,że nie będzie można obserwować blogów za pomocą takich kont jak Twitter, Yahoo, OpenID i paru innych , o których nawet nie miałam pojęcia. Ponieważ nie posiadałam żadnego z nich, więc nieszczególnie się tym przejęłam, choć z pewnością miało to jakiś wpływ na ilość obserwatorów każdego bloga.Dlaczego?Dlatego ,że jeśli ktoś obserwował bloga z użyciem jednego z tych kont, po wprowadzonych zmianach, taki obserwator znikał z naszych gadżetów obserwatorów.
Jednak ja zdziwiłam się ostatnio, kiedy postanowiłam dodać parę blogów do obserwowanych. Zawsze robię to  wchodząc w swój projekt i moje blogi.Tak też zrobiłam i tym razem.


Jednak gdy ponownie weszłam na tego bloga, nie zobaczyłam swojego avataru .Dodałam kolejnego bloga i znowu nic.
Znalazłam go dopiero na końcu listy, byłam tam zalogowana przez google , a nie przez bloggera.
Postanowiłam to jednak sprostować, tak , abym była tam zalogowana przez bloggera, a nie google. Jeśli i Wy macie z tym kłopot,(może nawet nie wiecie), to zapraszam do dalszej części.Ja sprawdziłam kilka blogów, które tam są obok mnie i  zalogowane sa w ten sam sposób  co ja, choć te dziewczyny mają blogi i całkiem inne avatary na nich.No więc do dzieła.
Logujemy się  za pomocą gadżetu obserwatorzy, na blogu, który chcemy obserwować,klikając napis zakreślony w czerwonym owalu.
 W oknie ,które się pojawi klikamy google



 wpisujemy hasło  naszego bloga i logujemy się

 Po zalogowaniu się ponownie pojawi się nam gadżet obserwatorów, tym razem już z naszą nazwą w nagłówku ,przypisaną google.
Wchodzimy w opcje i ustawienia witryny
Klikamy zmień, zakreślone poniżej czerwonym owalem

Wybieramy Blogger i klikamy go-zakreślony jest poniżej, jak zwykle,czerwonym owalem


Po kliknięciu napisu Blogger pojawi się nam okno z napisem"TWÓJ PROFIL BLOGGER ZOSTAŁ POMYŚLNIE PODŁĄCZONY" i klikamy okienko "zamknij", przechodząc do poniższego okna. Tu wystarczy kliknąć "Gotowe"


W ten sposób pojawił się w gadżecie nasz avatar.
Teraz wystarczy się wylogować, klikając "opcje"i "wyloguj"
I wszystko jest tak jak powinno :-).
Mam nadzieję,że ten post komuś pomoże i nie pisalam go po próżnicy, tracąc na niego czas.
Idę na zaslużony wypoczynek:-)

I

5 komentarzy:

  1. Bardzo przydatna informacja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że nie po próżnicy. Ja nawet niecwiedziałam, że takie teraz są problemy, więc dzięki za info i instrukcje i za Twój czas! Buźka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kamień z serca ;-), a tak na poważnie, to miło mi, że ktoś docenia takie posty...

      Usuń
  3. Dziekuje za ten post. Teraz juz rozumiem problem z dodawaniem sie do listy obserwatorow. Super przydatna informacja ❤️
    Jowi czy jest cos czego Ty nie potrafisz?? ;)

    Pozdrawiam cieplutko
    Munia

    OdpowiedzUsuń