sobota, 4 kwietnia 2020

UCIECZKA DO OGRODU

I jak tu tworzyć posty, kiedy na świecie rozgrywa się taka tragedia , a świat wokół zmienił się nie do poznania.Brak normalności, zwyczajności...za to sporo ograniczeń, niepewność i strach związany ze zdrowiem najbliższych i z przyszłością.Przez pewien czas z zapartym tchem śledziłam to, co się dzieje w Chinach...Teraz kiedy i w Grecji musimy się zmierzyć z tym wirusem,żeby nie zwariować, uciekam do ogrodu. To takie nasze miejsce ,gdzie mogę choć na chwilę zapomnieć o tym całym szaleństwie.Pielę więc ,przycinam, koszę trawnik, zagrabiam liście , które opadały w czasie zimy z bluszczu...tutaj zawsze jest co robić.Niestety dziś od rana leje deszcz. Postanowilam więc wykorzystać ten czas i napisać kilka słów i wkleić kilka, a w zasadzie, nieco więcej niż kilka zdjęć.












  W zeszłym roku udało mi sie kupić fajne podpory do kwiatów. Ta mniejsza poniżej będzie podtrzymywać  piwonię, większa jest przeznaczona dla róży pnącej.



 Jak widzicie sporo kwitnie, a z ziemi wynurzają się już piwonie...



















  W ogrodzie mam towarzystwo 2 kotków.Bella (większość  nazywa ją Μαυρουλα-
 Mawrulα czyli Czarnulka) już pojawiła się u mnie na blogu i o niej pisałam jak do nas trafiła. Szara kotka to jej córka.




 I na koniec wirtualne hiacynty dla Was na początek Wiosny...Ich zapach w domu może przytłaczać, ale kiedy w ogródku pracuje sie w ich pobliżu, zachwycają swoją wonią



18 komentarzy:

  1. Witaj!
    Przepięknie prezentuje się Twój wiosenny ogród. Zachwycają kwiaty, które czarują urodą i zapachem.
    Dla mnie również ogród jest miejscem, w którym chętnie pracuję i odpoczywam w tym trudnym czasie społecznej izolacji. Czuję się szczęściarą, że mogę długie godziny spędzać w tym zielonym zakątku, zwłaszcza, że pogoda u nas jest wspaniała, bo od wielu dni wciąż świeci słońce, jest coraz cieplej i tak ma potrwać co najmniej do Wielkanocy.
    Pozdrawiam pięknie i życzę zdrowia oraz pogody ducha.
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogród to prawdziwe dobrodziejstwo, a teraz szczególnie się go docenia.Ja nawet po pracy potrafię wpaść do domu , przebrać się i jeśli tylko pogoda na to pozwala to działam w ogrodzie.To mnie odpręża, i zawsze później mam satysfakcję ,że czegoś dokonałam

      Usuń
  2. Przeuroczy jest Twój ogród Jowi :) Cudo! Nie można oderwać wzroku od tych pięknych zdjęć :) W tak cudownym miejscu można się rzeczywiście zapomnieć :) Dobrego nastroju i zdrowia Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdrowie docenimy teraz wszyscy...dziękuję i tego samego życzę Tobie

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękna jest ta twoja oaza,taka spokojna wysepka na wzburzonym oceanie😍 trzymajcie się bezpiecznie i zdrowo😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie.P.S. Czekam na kolejny Twój post.Ostatni był zaskakujący.

      Usuń
  5. Taki ogród to marzenie nie tylko w tym ciężkim okresie, rozumiem Twoją potrzebę ucieczki we wszelkie pracę z nim związane...zazdroszczę Ci trochę...piękne zdjęcia, kwiaty cudowne może ja doczekam sie kiedyś takiego kwitnacego ogródka. Niestety teraz nie mam czasu na niego zostaje tylko balkon. Pozdrawiam i życzę zdrowia Tobie i Twoim najbliższym. Uważajcie na siebie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Natura nie ma nakazów i zakazów, żyje i daje nam nadzieje na lepsze jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Matko i córko, już tak zielono?! U mnie dopiero liście zaczynają wyglądać z pączków, jeszcze buro i ledwo zieleń widać, a u ciebie...WOW! Jedno jest pewne, mimo, że buro, to i tak tez uwielbiam w ogrodzie ryć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny ogród, aż mi szczęka opadła. Cudowne miejsce do pracy i odpoczynku. Dobrze że go masz bo ja nawet balkonu nie posiadam. A szkoda no. Jestem pod wrażeniem jak wspaniałe miejsce stworzyłaś. Raj po prostu. Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne kwiaty, ogród i koteczki :) Koteczki oczywiście najpiękniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie piękne mruczki! Ja teraz prawie cały czas siedzę w ogrodzie :) Jak nie czytam to pracuję i przesadzam roślinki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja teraz naprawdę dużo czasu spędzam w ogrodzie. Najczęściej na czytaniu książek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ech... kiedyś też będę miał taki piękny ogród... i kota :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj Kochana Jowi :) Czy mnie jeszcze pamiętasz? Potrzebowałam kilku lat aby wrócić na swój blog i niemal natychmiast przypomniałam sobie o Tobie. Większość dziewczyn mam na instagramie, ale świat bloga to co innego. Więc przychodzę się przywitać i zapytać co u Ciebie?

    Ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń